محاسبه بیمه شخص ثالث

محاسبه بیمه شخص ثالثزمان مطالعه ۳ دقیقه

اگر شما خودرو داشته باشید، بی‌شک می‌دانید که بیمه شخص ثالث چقدر مهم است. به همین دلیل محاسبه بیمه شخص ثالث هر ساله باید انجام و برای خودروی مورد نظر، فعال شود. در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث، موضوعات گوناگونی اثر دارد. مثلا مدل خودرو، سابقه تصادف‌ها و چند معیار دیگر که تعیین می‌کند قیمت بیمه این خودرو باید چقدر باشد. اگر دوست دارید همین حالا قیمت بیمه شخص ثالث خودرو خود را بدانید می‌توانید از صفحه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث بیمه ماهان وارد شده و با وارد کردن چند گزینه در کمتر از ۵ دقیقه بیمه خود را بگیرد. اما اگر می‌خواهید بیشتر درباره معیارهای تعیین قیمت این بیمه بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بیمه شخص ثالث سریع

مبلغ دیه سالیانه و بیمه شخص ثالث

از مهم‌ترین عواملی که در محاسبه بیمه شخص ثالث اثر دارد، مبلغی است که به عنوان دیه هر ساله اعلام می‌شود. حق بیمه نیز باید بر مبنای این دیه در ماه‌های عادی و ماه‌های حرام، تعیین شود. تا پیش از این با افزایش قیمت دیه، فراخوان‌هایی داده می‌شد تا با پرداخت هزینه‌ای جداگانه، افزایش دیه در مبلغ بیمه لحاظ شود. اما حالا این قیمت در همان ابتدای کار محاسبه و به قیمت کل بیمه افزوده می‌شود. در بیمه شخص ثالث هر گونه خسارت جسمی که اتفاق بیافتد تحت پوشش قرار می‌گیرد. از آنجا که دیه هر عضو از بدن متفاوت است و دیه زن و مرد نیز با هم اختلاف‌هایی دارد، بیمه با توجه به در نظر گرفتن تمام این عوامل، مبلغ بیمه شخص ثالث را تعیین و اعلام می‌کند.

کیفیت ماشین و بیمه

ماشین شما هر چقدر قوی‌تر باشد و بتواند سرعت بیشتری را در زمان کمتری طی کند، مشمول پرداخت هزینه بیشتر است. در محاسبه بیمه شخص ثالث ریسکی که ماشین به سبب داشتن آپشن‌ها و قدرتمندی‌اش می‌تواند داشته باشد، هزینه بیمه بیشتری را پدید خواهد آورد. در نتیجه دو ماشین متفاوت که در یک سال از کارخانه بیرون آمده‌اند، بر اساس آپشن‌ها و توانمندی‌هایشان، می‌توانند بیمه شخص ثالث متفاوتی داشته باشند.

سال تولید خودرو

سن خودرو یکی دیگر از عواملی است که در محاسبه بیمه شخص ثالث اثرگذار است. هر چه سن یک ماشین بیشتر می‌شود، احتمال خطرآفرینی آن بالاتر می‌رود. در نتیجه بیمه ممکن است مجبور به پرداخت خسارت‌های بیشتری شود. با توجه به این موضوع و بر اساس یک قاعده کلی، ماشین‌هایی که ۱۵ سال و یا بیشتر از زمان تولیدشان گذشته است، حق بیمه بیشتری را می‌پردازند. در نتیجه اگر می‌خواهید برای بیمه پول کمتری خرج کنید، می‌توانید به فکر تعویض خودرو باشید.

سن خودرو و قیمت بیمه

فراموشی و پرداخت قیمت بیشتر

یکی از عواملی که می‌تواند باعث افزایش قیمت بیمه شخص ثالث بشود، گذشتن زمان تمدید بیمه است. به ازای هر روزی که فراموش شود، مبلغی بابت جریمه دیرکرد باید پرداخت شود. این جریمه روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ است. دفاتر بیمه ملزم به دریافت این مبلغ هستند و نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند. ضمنا این پول به صندوقی ریخته می‌شود که برای وام دادن و کمک کردن به رانندگانی است که در زمان تمام شدن بیمه‌شان دچار حادثه شده‌اند. چرا که اگر بیمه تمام شود و حادثه‌ای رخ بدهد، مشکلات بسیار زیادی برای فرد در پیش رو خواهد بود. این مبالغ دیرکرد علاوه بر آنکه زمان پرداخت حق بیمه را در ذهن‌تان قوی‌تر می‌کند، راهی برای کمک به کسانی است که دچار مشکل شده‌اند. به یاد داشته باشید که با بیمه ماهان در عرض ۵ دقیقه می‌توانید بیمه مورد نظرتان را دریافت کنید. مهم نیست کجا، در کدام شهر و یا جاده باشید، بیمه ماهان به صورت درجا کد بیمه را برایتان ارسال می‌کند و اگر بخواهید، با پیک رایگان، بیمه نامه نیز برایتان ارسال خواهد شد.

نوع کاربری وسیله نقلیه

یک ماشین سواری عادی در مقایسه با یک ماشین سواری و یا باری، در معرض خطرهای کمتری قرار دارد. در نتیجه هزینه‌ای که بیمه برای بیمه شخص ثالث تعرفه ۱۴۰۰ آنها دریافت می‌کند با یکدیگر متفاوت است. مثلا تاکسی‌ها ۲۰ درصد بیشتر باید حق بیمه بپردازند. از سوی دیگر، ماشین‌هایی که برای تعلیم رانندگی هستند هم، ۱۵ درصد بیشتر، حق بیمه شخص ثالث را خواهند پرداخت. ماشین‌های باری و ماشین‌های خدماتی نیز حق بیمه‌هایی بالاتر از ماشین‌های سواری عادی می‌پردازند. در نتیجه و بر اساس یک قاعده کلی محاسبه بیمه شخص ثالث می‌تواند با توجه به نوع کاربری ماشین تغییر کند.

نوع کاربری خودرو و قیمت بیمه

سنوات عدم خسارت و کم شدن قیمت بیمه

هر چه با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنید، می‌توانید در سال‌های آینده تخفیف بیشتری از بیمه بگیرید. در واقع بیمه به این نتیجه می‌رسد که خودرو شما کم ریسک است. در نتیجه خطر کمتری برای دیگران و خود دارید. پس بیمه هم از شما پول کمتری می‌گیرد. میزان این تخفیف بر اساس سال‌هایی که از بیمه خود استفاده نکرده‌اید تعیین خواهد شد. تخفیف‌ها در بیشترین حالت ۷۰ درصد هستند و اگر باز هم خسارتی نداشته باشید، همین مبلغ روی بیمه نامه‌های سال‌های بعدتان درج خواهد شد. پس هر چقدر به شیوه رانندگی خود اهمیت بدهید و از خطر دور بمانید، می‌توانید مبلغ کمتری برای بیمه شخص ثالث بیمه ماهان بپردازید.

در این مطلب به بررسی نکات مهمی پرداختیم که در تعیین و محاسبه بیمه شخص ثالث نقش دارند. به نظر شما کدام عامل از بقیه مهم‌تر است و چگونه می‌توانیم با ترفندهایی هزینه بیمه شخص ثالث را کاهش دهیم؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه