7 بیمه عجیب

۷ بیمه عجیب در دنیازمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه یکی از ضروریات زندگی انسان‌هاست. حتی افرادی که درآمد خیلی بالایی ندارند هم، پرداخت بیمه را جز ضروریات زندگی خود می‌دانند. اما ۷ بیمه عجیب در دنیا هم وجود دارند که عده‌ای از مردم به دنبال آن هستند. سال‌هاست سازمان‌های بیمه در سرتاسر جهان، تلاش می‌کنند تا با ارائه بیمه‌های خاص و متفاوت افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنند. برخی از این بیمه‌ها کاربردی و برخی دیگر آنقدر عجیب و جالبند که شاید فقط یک بار آن هم برای یک یا چند نفر خاص استفاده شده باشند. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان می‌خواهیم از بیمه‌های عجیبی بگوییم که در سرتاسر دنیا وجود دارند.

۱- بیمه اغتشاش و آشوب‌ها

در بسیاری از بیمه نامه‌ها، یکی از مواردی که پوشش بیمه را منتفی می‌کند؛ شرایط اضطراری مانند آشوب، جنگ و اغتشاش در کشورهاست. اما برخی شرکت‌های بیمه برای سفر به تایلند بیمه اغتشاش و آشوب را تدوین کردند. چرا که این کشور از مقاصد گردشگری مهم است و علاوه بر وجود معابد و جاذبه‌های فرهنگی، طبیعت بکر و بسیار خاصی هم دارد. علاوه بر این فرهنگ غذایی مردم تایلند، برخی از توریست‌های غذایی و شکم گردی را نیز به این سو کشانده است. با تمام این‌ها به دلیل مشکلات داخلی پادشاه تایلند، آشوب‌ها، تاخیرها و نزاع‌های خیابانی گوناگونی شکل می‌گرفت. به همین دلیل دولت تایلند گردشگران را بیمه آشوب و اغتشاش کرد. با این بیمه خسارات ناشی از ایجاد معضل در زمان‌های بحرانی کاهش پیدا کرد. علاوه بر این گردشگران با خیالی آسوده‌تر به این کشور سفر کردند. در نتیجه اقتصاد متزلزل تایلند صدمات کمتری دید و توانستند با این بیمه که یکی از بیمه های عجب دنیا بود از خودشان مراقبت کنند.

۲- بیمه مرگ بر اثر خندیدن

سال‌ها پیش یک گروه نمایش کمدی در لندن ادعا کرد که نمایش آنها به قدری خنده‌دار است که ممکن است حتی عده‌ای جانشان را از دست بدهند. پس آنها با کمک شرکت لویدز لندن بیمه‌ای را طراحی کردند که مختص مرگ بر اثر خندیدن بود! این بیمه یکی از بیمه های عجب دنیا محسوب می‌شود که در تاریخ برنامه‌های کمدی بی سابقه است. فکر می‌کنید در حال حاضر کدام کمدین ایرانی یا خارجی می‌تواند چنین ادعایی کند؟

۳- بیمه افتادن نارگیل

شاید برای کشور ما که چند ماه از سال نارگیل‌ها را در مغازه‌های میوه فروشی می‌بینیم، این بیمه عجیب به نظر برسد. اما کشورهایی هستند که در همه جای آنها مانند کنار ساحل، خیابان‌ها، حیاط خانه‌ها و خیلی از معبرهای توریستی می‌توان درخت‌های نارگیل را پیدا کرد. درخت نارگیل معمولا ارتفاع زیادی دارد و هر نارگیل می‌تواند تا یک کیلو گرم بزرگ شود. در نتیجه وقتی یک جسم یک کیلویی سخت و حجیم از ارتفاع بالا سقوط کند، می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به افرادی که در حال عبور و مرور یا استراحت در زیر درختان نارگیل هستند، برساند. این بیمه شاید برای بسیاری از مردم جهان متفاوت یا شاید هم خنده‌دار باشد، اما بعضی کشورها با کمک این بیمه از جان و مال مردم محافظت می‌کنند. جالب است بدانید اولین کسی که توانست غرامت افتادن نارگیل را بگیرد، یک پلیس بود. این بیمه یکی از ۷ بیمه عجیب دنیاست.

۴- بیمه حس چشایی

برای برخی از کارخانه‌ها، تولید کنندگان محصولات غذایی لاکچری و خاص، افرادی کار می‌کنند که حس چشایی بسیار قوی دارند. آنها می‌توانند ظریف‌ترین و کوچک‌ترین طعم‌ها را تشخیص بدهند و عنوان یک تست کننده حرفه‌ای طعم و مزه، به کارخانه‌ها کمک کنند. درواقع حسگرهای طعم، روی زبان این افراد بسیار قوی است و چشایی آنها به حفظ طعم مطبوع تولید کنندگان کمک می‌کند. در بین فعالین صنایع غذایی، کمپانی‌های مربوط به تولید بستنی، بیشترین تست کننده‌ها را دارند. بر اساس یک نحقیق جهانی، تست کننده‌های بستنی، سالانه ۵۶ هزار دلار پول می‌گیرند و به همین دلیل بیمه کردن زبان‌شان برایشان بسیار اهمیت دارد. چرا که ممکن است به هر دلیلی چشایی زبان کاهش پیدا کند یا حتی از بین برود. به همین دلیل بیمه کردن این عضو بسیار اهمیت دارد.

۵- بیمه آدم ربایی

در همه جای دنیا افراد مشهور و اعضای خانواده آنها در معرض خطر دزدیده شدن قرار دارند. آنها ممکن است به هر دلیلی در معرض آسیب باشند و برای نجات جان آنها، خانواده در شرایط پرخطری قرار بگیرد. بیمه آدم ربایی، هزینه‌های گوناگونی شامل مذاکره با آدم رباها، مشاوره‌ها و پول‌هایی که احتمال دارد افراد مجبور به پرداخت آن شوند را می‌پردازد. این بیمه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا که جمعیت افراد ثروتمند زیاد است، طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر این، در کشورهای آسیایی مانند هند، سنگاپور و چین نیز، بسیاری از افراد از این بیمه استقبال کرده‌اند. بیمه آدم ربایی هزینه سالانه بالایی دارد اما باز هم بسیاری از افراد آن‌را انتخاب کرده و از آن بهره‌مند می‌شوند.

۶- بیمه لغو شدن عروسی

شاید در فیلم‌ها دیده باشید که عروس یا داماد در لحظات آخر، ناگهان از شرکت در مراسم ازدواج منصرف شده و به عروسی نمی‌آید! اما این اتفاق در واقعیت هم ممکن است بیافتد و اگر چنین چیزی شود، تمام هزینه‌هایی که برای عروسی شده، از بین می‌رود. به همین دلیل برخی از شرکت‌های بیمه، عروسی‌ها را می‌کنند. البته همیشه رفتن عروس یا داماد مشکل اصلی نیست. گاهی حادثه‌هایی مانند آتش سوزی، سقوط اشیا یا مشکلات دیگر نیز ممکن است در مراسم پیش بیاید. در نتیجه با بیمه کردن مراسم می‌توان بخش زیادی از این خطرات را کاهش داد و یا شدت آنها را کم کرد. به همین دلیل این بیمه نیز یکی از ۷ بیمه عجیب دنیاست.

۷- بیمه ربودن شدن توسط آدم فضایی‌ها

در میان تمام بیمه‌های عجیب و غریب دنیا، شاید یکی حسابی متعجب‌تان کند. شرکت‌های بیمه خارجی می‌گوید که در مجموع بیش از ۳۰۰۰۰ بیمه نامه ثبت کرده‌اند که از مردم در برابر ربوده شدن توسط آدم فضایی‌ها مراقبت کرده و یا هزینه خراب‌کاری‌های آنها را پرداخت می‌کند! در طول تاریخ همواره انسان‌هایی بوده‌اند که ادعا کرده‌اند برخوردهای نزدیک با آدم فضایی‌ها داشته‌اند. همچنین برخی از کشاورزان می‌گویند که آدم فضایی‌ها به مزارع آنها آسیب می‌زنند و علائم و نگاره‌هایی را از خود به جا می‌گذارند. تمام این موضوعات اگر قابل اثبات باشد، افراد آسیب دیده می‌توانند غرامت خود را از بیمه آدم فضایی‌ها بگیرند.

در این مطلب از ۷ بیمه عجیب و غریب در دنیا گفتیم. بیمه‌‌هایی که در برخی کشورها مخاطبان زیادی دارد و برخی افراد حاضرند برای داشتن آن مبالغی زیادی هم بپردازند. علاوه بر این بیمه‌ها، بیمه‌های عجیب دیگری هم در دنیا وجود دارد. مثلا بازیکنان فوتبالی که پاهای ارزشمند خود را بیمه کرده‌اند یا هنرمندانی که بیمه‌های متفاوتی دارند. شما فکر می‌کنید جای چه بیمه‌ای در این لیست خالی است؟ عجیب‌ترین بیمه‌‌ی دنیا چه چیزی می‌تواند باشد؟

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه