بیمه مسئولیت مدیران ساختمان

۴ علت خرید بیمه مسئولیت مدیر ساختمانزمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان و عواقب نداشتن آن

از زمانی که ما انسان ها به شهر نشینی روی آوردیم و زندگی شهری را بنا کردیم، موضوعات جدید و غیر قابل انتظاری را نیز تجربه کردیم که اختلافات در نحوه رسیدگی و اداره شهرها، وضع قانون و … مواردی از آن ها است. امروزه ما در جامعه ای زندگی میکنیم که خود توسط جوامع کوچکتری ساخته شده است. برای زندگی در این جوامع، دو عامل اساسی برای حل اختلافات و اجرای امور داریم، قانون و مجری.

پس از خانواده مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها یکی از کوچکترین جوامعی هستند که ما زندگی در آن را تجربه میکنیم. یکی از نیازهای اساسی موجود در مجتمع ها و ساختمان ها رسیدگی به امور اجرایی، فنی، مراقبت و نگهداری از مشاعات و … خواهد بود؛ اما چه کسی باید به آن ها رسیدگی کند.

معمولا در هر ساختمان و مجتمعی مالکان منازل دور هم جمع شده و یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب می کنند تا مسئولیت رسیدگی به ساختمان رو بر عهده بگیرد. در ادامه قصد داریم شما را با شرح وظایف مدیر ساختمان و مسئولیت های حقوقی که مورد توجه او قرار میگیرد آشنا کنیم.

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان
خرید آنلاین و تلفنی بیمه مسئولیت

وظایف و اختیارات مدیر ساختمان

مهم‌ترین وظیفه مدیر ساختمان، حفظ و نگهداری ساختمان است، به عبارت دیگر، اولین و مهم‌ترین وظیفه مدیر ساختمان، جلوگیری از خرابی ساختمان و انجام امور محوله با بهترین شرایط است.

  1. انجام کارهای ساختمان و حفظ و نگهداری از تاسیسات ساختمانی و اجرای تصمیمات هیئت مدیره ساختمان
  2. محاسبه مقدار شارژ ماهانه هر واحد
  3. رسیدگی به اعتراضات ساکنین
  4. بیمه کردن ساختمان در برابر آتش سوزی
  5. حفظ و آرشیو صورت جلسات و اطلاع رسانی تصمیمات به افراد غایب 
  6. ارائه رسید تسویه حساب هزینه‌های ساختمان
  7. مطالبه بدهکاری مالکین بدهکار و پیگیری آن‌ها
  8. بازسازی و نوسازی ساختمان

همانطور که میبینید وظایف یک مدیر ساختمان وظایف پیش پا افتاده یا ساده ای نیست! بلکه در مواردی مسئولیت اتفاقات و خسارات بر عهده اوست. پس بهتر نیست تا علاج واقعه قبل از وقوع کنیم، اما چه کارهایی باید برای این پیشگیری انجام داد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه راه های پیشگیری از این اتفاقات را بررسی کنیم.

  1. آماده سازی صورتجلسه مدیریت ساخمان
    طبق ماده ۱۲ آئین نامه قانون تملک ساختمان ها کلیه تصمیمات مجمع عمومی شرکاء باید در صورتجلسه نوشته شده و بوسیله مدیر یا مدیران نگهداری گردد. یکی از مهم ترین صورتجلسات، جلسه انتخاب مدیر ساختمان یا مدیران ساختمان است.
  2. تهیه بیمه مسئولیت مدیر ساختمان
    طبق ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان ها، مدیری که به این وظیفه عمل نکند مسئول جبران خسارات وارد شده به مالکان یا ساکنان است؛ این مسئولیت اگر چه از نوع کیفری نیست (مجازات ندارد) ولی این حق را برای مالکان ایجاد می کند که علیه او به دادگستری مراجعه و خسارت هایی که در اثر اتفاق به مال یا جان آنها وارد شده است را مطالبه کنند.
  3. تهیه بیمه آتش سوزی
    مدیر ساختمان که از سوی مالکان برای اداره امور مجموعه ساختمان انتخاب می شود مسئولیت دارد کل ساختمان را در مقابل حادثه آتش سوزی بیمه کند.
  4. تهیه بیمه آسانسور
    بیمه مسئولیت مدنی نگهداری آسانسور‌، غرامت‌ فوت‌ و نقص‌عضو سرنشینان‌ آسانسور را در صورت‌ وقوع‌ حوادث‌ جبران‌ می‌نماید.

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان

به دلیل مراجعه متعدد ساکنین جهت شکایت و محکومیت مدیران ساختمان؛ بیمه نامه مسئولیت مدیر/ هیئت مدیره ساختمان توسط شرکتهای بیمه تنظیم و به سبد محصولات بیمه ای اضافه شد. این بیمه نامه مسئولیت مدیر ساختمان را در قبال مالکان و ساکنان واشخاص ثالث در قبال حوادث موضوع بیمه و میزان پوشش های آن، بیمه می کند. بدین معنی که چنانچه در نتیجه اتفاق حادثه در هر یک از موارد زیر، اگر خسارتی ایجاد شود بیمه گذار نسبت به پرداخت خسارت اقدام خواهد کرد، این موارد عبارتند از :

  1. آسانسور
  2. استخر وسونا
  3. پارکینگ ساختمان
  4. آتش سوزی در مشاعات
  5. بکارگیری نظافتچی و سرایدار
  6. سقوط اشیاء در محوطه ساختمان واطراف ساختمان
  7. ایجاد خسارت به ساختمانهای مجاور ناشی از آتش سوزی ، ترکیدگی لوله آب ، نشت وریزش چاه

فروشگاه آنلاین بیمه ماهان، به‌عنوان یک سامانه‌ی مرجع در زمینه‌ی بیمه، ویترینی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه‌ای مثل ایران، رازی، آسیا، معلم، سامان، تعاون و … است که خرید آسان، بی‌دردسر و مقرون‌به‌صرفه‌ی انواع بیمه‌نامه‌ها از جمله بیمه مسئولیت مدیر ساختمان را امکان‌پذیر می‌کند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره ۴۵۲۳۹-۰۲۱ تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان بیمه ماهان بپرسید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه