ازکی بیمه آتش‌سوزی بخرم؟

ازکی بیمه آتش سوزی بخرم؟زمان مطالعه ۳ دقیقه

نسخه صوتی مقاله: ازکی بیمه آتش سوزی بخرم؟

به‌طورکلی می‌توان گفت بیمه آتش‌سوزی به معنای محافظت ملک و لوازم شخص بیمه‌شده در مقابل حوادث مختلف است که پوشش اصلی آن زیان‌های مالی بوده و اصولاً آسیب‌های جانی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد.

قطعا در بسیاری از مواقع شنیده‌ایم که در شهرهای مختلف کشور عزیزمان حادثه‌های آتش‌سوزی اتفاق افتاده است؛ که بیشترین آمار این حوادث را پایتخت کشور به خود اختصاص داده، با توجه به اینکه این حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و امکان دارد برای هر شخصی پیش بیاید، باید از بیمه‌ی آتش‌سوزی استفاده کرد اما درخواست این نوع بیمه نسبت به بیمه‌های دیگر جایگاه بسیار پایینی دارد.

 در بسیاری از موارد مشاهده‌شده است که وقتی آتش‌سوزی اتفاق میفتد، جدا از اتفاقات تلخ که موجب مرگ هم‌وطنانمان می‌شود، زیان‌های مالی بسیار زیادی را مالکان یا صاحبان مشاغل متحمل می‌شوند که اگر در شرایط عادی با اقساط بسیار ناچیز ملک خود را بیمه‌ی آتش‌سوزی می‌کردند، به‌راحتی می‌توانستند از این خدمات استفاده کنند، ولی نداشتن اطلاعات و جدی نگرفتن این بیمه بعضاً خساراتی را به بار می‌آورد که آینده‌ی شغلی شخص را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در شهرهای بزرگی مثل تهران باوجود ساختمان‌های نزدیک به هم وقتی آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد با سرعت بسیار زیاد به ساختمان‌های مجاور هم آتش منتقل می‌شود و همچنین با توجه به این‌که در شهرهای بزرگ حجم ترافیک بسیار بالا است، سرعت رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به ساختمان مدنظر بسیار کند می‌شود و درنتیجه ضرر و زیان مالی و جسمی در این شهرها بسیار بیشتر از شهرهای کوچک است.

ازکی بیمه آتش‌سوزی بخرم؟
ازکی بیمه آتش سوزی بخرم؟

بیمه‌ی آتش‌سوزی شامل پوشش چه خطراتی است؟

این بیمه شامل دو نوع پوشش اصلی و فرعی است؛ که آتش، انفجار و صاعقه را پوشش می‌دهد؛ حال اگر شخصی که ملک خود را بیمه کرده، بخواهد از پوشش این بیمه در زمان خسارت‌های مالی دیگر مانند زلزله و آتش‌فشان، سیل، طوفان، ترکیدن لوله‌ی آب، ریزش سقف ناشی از سنگینی برف و مواردی دیگر هم بهره‌مند شود باید از پوشش‌های فرعی نیز استفاده کند. از باارزش‌ترین پوشش‌ها فرعی می‌توان به پرداخت زیان‌های همسایگان در زمان انفجار و آتش‌سوزی اشاره کرد.

در این قسمت انواع ساختمان‌هایی که تحت پوشش بیمه‌ی آتش‌سوزی قرار می‌گیرند را به‌اختصار نام می‌بریم:

  • ساختمان‌های مسکونی
  • ساختمان‌های صنعتی
  • ساختمان‌های غیر صنعتی

به چه صورت خسارت بیمه‌ی آتش‌سوزی را دریافت کنیم؟

بعدازاینکه حادثه‌ای برای ملک شما اتفاق بیفتد و دچار ضرر و زیان شوید، این موضوع را به شرکت بیمه‌ی موردنظر اطلاع می‌دهید، بعد از گذشت کمتر از یک هفته شرکت طرف قرارداد کارشناس خود را برای برآورد خسارت به ملک شما می‌فرستد؛ که بعدازاین بازدید و مشخص شدن خسارت توسط کارشناس، اگر برای مبلغ نهایی بین دو طرف مشکلی پیش نیاید بیمه مبلغ را پرداخت می‌کند ولی اگر بین طرفین قرارداد اختلافی بابت مبلغ خسارتی که شرکت بیمه در نظر گرفته است پیش آید، به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند.

وقتی بعد از بروز حادثه معلوم شود که شخص بیمه‌شده از روی عمد این حادثه را ایجاد کرده تا بتواند از بیمه خسارت بگیرد، شرکت بیمه هیچ‌گونه خسارتی به ایشان پرداخت نمی‌کند و حتی می‌تواند این موضوع را به مراجع قانونی ارجاع ‌دهد.

لازم به ذکر است که حتی اگر شرکت بیمه مشکوک به این شود که حادثه‌ی ایجادشده شاید عمدی بوده است تا معلوم شدن نهایی موضوع، مبلغی بابت خسارت به افراد پرداخت نخواهد شد. اگر شخص بیمه‌شده ارزش بنای خود را بیشتر از ارزش واقعی خود به شرکت بیمه اعلام کرده باشد، زمانی که حادثه‌ای رخ دهد اگر کارشناس متوجه این موضوع شود میزان پرداخت خسارت به ایشان به نسبت ارزش واقعی واصلی ملک است.

چگونه حق بیمه‌ی آتش‌سوزی را محاسبه کنیم؟

برای حساب کردن حق بیمه‌ی آتش‌سوزی چندین مورد اهمیت بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها تعیین ارزش ملک و لوازم آن مکان است؛ موارد دیگر هم که در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند، شامل: نوع سازه، سن ساختمان، زمینه‌ی فعالیت ساختمان، تعداد طبقات و دیگر موارد است. طبیعتا بعدازاینکه متوجه شدیم که بیمه‌ی آتش‌سوزی می‌تواند چقدر در کسب‌وکار آینده‌ی شغلی افراد نقش مهمی داشته باشد، باید بهترین شرکت بیمه‌گزار را انتخاب کنیم. برای این‌که بتوانیم بهترین شرکت را از همه لحاظ شناسایی کنیم باید موارد مختلفی را در نظر بگیریم:

  • اینکه شرکت موردنظر در پرداخت خسارت چه سرعت عملی دارد؟
  • شرکتی که انتخاب کردیم برای پرداختن به شکایت‌ها با چه سرعتی رسیدگی می‌کند؟
  • تعدد مراکز این شرکت بیمه به چه اندازه است؟

ازکی بیمه آتش‌سوزی بخرم؟

اگر با این سوال مواجه هستید که ازکی بیمه آتش سوزی بخرم؟ و یا اگر برای انتخاب شرکت بیمه نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید؛ همچنین می‌توانید بیمه آتش‌سوزی را در فروشگاه آنلاین ماهان سفارش دهید.

بیمه آتش سوزی|همه چیز درباره ی بیمه آتش سوزی به زبان ساده
بیمه آتش سوزی|همه چیز درباره ی بیمه آتش سوزی به زبان ساده

برای سفارش بیمه می‌توانید هم به‌صورت تلفنی و هم به‌صورت آنلاین اقدام نمایید، این نکته را در نظر داشته باشید که ثبت سفارش به‌صورت آنلاین محدودیت زمانی ندارد و هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید اما برای خرید به‌صورت تلفنی باید بین ساعت ۹ صبح تا ۹ شب تماس بگیرید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه