پوشش بیمه آتش سوزی

۱۰ تجربه از داشتن بیمه آتش سوزیزمان مطالعه ۴ دقیقه

پوشش بیمه آتش سوزی آنقدر تنوع دارد که می‌توان برای جبران خسارت‌های بسیاری، از آن کمک گرفت. چرا که بیمه آتش سوزی یک بیمه جامع و کامل است و می‌توان با کمک آن از خانه‌ها و کسب و کارها، بسیار بهتر مراقبت کرد. این بیمه که از قدیمی‌ترین بیمه‌های جهان نیز می‌باشد، می‌تواند در شرایط بسیار سخت در کنارتان باشد. با توجه به مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی که هر روزه در زندگی ما اتفاق می‌افتد، داشتن بیمه آتش سوزی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان از ۱۰ تجربه واقعی بخوانید که به سبب داشتن بیمه آتش سوزی، از گزند مشکلات بسیاری دور مانده‌اند.

مزایای داشتن بیمه آتش سوزی

۱- پوشش بیمه زلزله در کرمانشاه

یکی از مهم‌ترین موارد پوشش بیمه آتش سوزی، بیمه زلزله است. بیمه‌ای که برای کشوری با گسل‌های فراوان، نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی گریز ناپذیر است. از سوی دیگر، بسیاری از خانه‌ها، مجتمع‌های تجاری، آموزشی، فرهنگی و… در ساختمان‌های غیر استاندارد قرار گرفته‌اند. در نتیجه در صورت بروز حادثه جان و مال بسیاری، در خطر خواهد بود. مثالی از این موضوع در زمان زلزله کرمانشاه بود. زلزله‌ای که بیش از ۷ ریشتر قدرت داشت و بسیاری از خانه‌ها را با خاک یکسان کرد. بی‌شک غم عمیق از دست دادن عزیزان در زلزله با هیچ چیزی قابل جبران نیست. اما خانه‌هایی که بیمه آتش سوزی داشتند، به تبع آن تحت پوشش بیمه زلزله نیز قرار گرفتند. با کمک این بیمه جبران خسارت‌های ناشی از زلزله با سرعت بیشتری انجام شد.

بیمه زلزله و آتش سوزی

۲- بی احتیاطی و پرداخت خسارت همسایگان

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه آتش سوزی، زمانی است که علاوه بر خسارت‌هایی که به خودتان وارد شده، پرداخت خسارت‌های همسایگان هم بر عهده بیمه است. چند روز پیش از جشن نوروز سال ۹۷، خانه‌ای در منطقه سعادت آباد تهران ناگهان طعه حریق شد. آتشناسی به محل اعزام شد و به سرعت آتش را خاموش کرد. اما به دلیل وجود مواد آتش بازی در کنار پرده و وسایل چوبی، آتش به خانه سه همسایه و بخش‌هایی از راهروهای آپارتمان نیز آسیب رساند. در این شرایط فردی که عامل خسارت بوده است خود باید هزینه‌های زیادی بپردازد. اما همسایگان هم خسارت دیده‌اند و مبالغی هم باید صرف تعمیر آپارتمان می‌شد. کارشناسان بیمه پس از بررسی؛ خسارات وارد شده به همسایگان را پرداخت کردند. در نتیجه فردی که خودش دچار حادثه شده بود، دیگر برای پرداخت خسارت دیگران، مشکلی نداشت.

۳- بیمه سیل و طغیان رودخانه

نوروز ۹۸ با سیل و آب گرفتگی‌های عجیب و مشکل ساز آغاز شد. سالی که در آن بسیاری از مسافران نوروزی حادثه دیدند و خیلی از خانه‌ها و فروشگاه‌ها نیز متحمل خسارت شدند. یکی از تلخ‌ترین تصاویری که از این رویداد باقی مانده، جاری شدن سیل ناگهانی در شیراز است. این حادثه علاوه بر مسافران، برای کسبه و اهالی این شهر هم مشکلات بسیاری را پدید آورد. اما فروشگاه‌هایی که تحت پوشش بیمه آتش سوزی بودند، توانستند از پوشش سیل و آب گرفتگی استفاده کنند. این پوشش بیمه توانست بخش زیادی از هزینه‌ها و محصولات از دست رفته را جبران کند. داستان سیل شیراز نشان می‎دهد که نه تنها در شهرهای بارانی و در مجاورت رودخانه‌ها، بلکه در هر نقطه‌ای ممکن است خطر سیل و آب گرفتگی در کمین باشد.

۴- فروکش زمین در حوالی میدان شوش

چند سال پیش در میدان شوش تهران، به صورت ناگهانی چاله‌ای عمیق و بزرگ در میان یک خیابان پدیدار شد. چاله‌ای که نزدیک خانه‌هایی عمدتا نوساز بود و نگرانی‌های بسیاری را برای ساکنان پدید آورد. علت اصلی باز شدن این چاله را توسعه ایستگاه‌ه‌های مترو اعلام کردند. اما یکی دیگر از علل ایجاد چنین چاله‌هایی، بهره‌برداری آب از لایه‌‌های سفره‌های زیر زمینی است. وقتی آب میان این لایه‌ها بیش از اندازه برداشت شود، می‌توانند موجب ایجاد چاله‌هایی عمیق باشند. چاله‌ای که ممکن است در هر جایی باز شود. با انتخاب پوشش بیمه آتش سوزی، از خانه و سرمایه‌تان در برابر این حوادث زمین نیز حفاظت خواهید کرد.

۵- پرداخت هزینه ترکیدن لوله آب

در سال ۹۸ اتفاق عجیبی در یک خانه در محله جنت آباد تهران افتاد. صبح یک روز پاییزی اهالی یک خانه ویلایی متوجه شدند که از داخل موتورخانه صدای آب می‌آید. یکی از لوله‌هایی اصلی ساختمان ناگهان ترکیده بود و کل موتورخانه را پر از آب کرده بود. در این شرایط پی ساختمان هم در خطر است. در نتیجه پس از تخلیه اهالی، عملیات خارج کردن آب آغاز شد. اما دیگر موتورخانه قابل استفاده نبود و بسیاری از وسیله‌ها آسیب دیده بود. از آنجا که پوشش بیمه آتش سوزی ترکیدن لوله‌های آب را نیز در نظر گرفته است، اهالی ساختمان توانستند به سرعت، از بیمه مبلغ مورد نظر خود را دریافت کنند.

۶- طوفان و شکسته شدن درخت‌ها

یکی دیگر از موارد پوشش بیمه آتش سوزی مختص به زمانی است که طوفان یا گردباد، به خانه یا محل کارتان آسیب بزند. اتفاقی یک بار در استان گلستان افتاد و باعث شکسته شده تعداد زیادی درخت شد. این درختان علاوه بر معابر و ماشین‌ها، به برخی از خانه‌ها هم آسیب زدند. در نتیجه این اتفاق، خانه‌ها یا صاحبان کسب و کاری که بیمه آتش سوزی داشتند، توانستند برای جبران خسارت‌ها و حتی جمع آوری سریع‌تر درختان و ضایعات، از بیمه کمک بگیرند.

۷- بارش برف سنگین و ریزش سقف

برف، موهبتی آسمانی و بسیار دوست داشتنی است. اما وقتی که برف، چند روز پشت سر هم ببارد و فکری به حال جمع آوری آن نشود، می‌تواند یک شهر را مختل کرده و خساراتی گوناگونی را به بار بیاورد. اتفاقی که در سال ۸۶ در استان گیلان و مازندران افتاد و بسیاری از مردم زیر برف مدفون شدند! علاوه بر این، برف سقف برخی از خانه‌ها را شکست و به داخل آنها راه پیدا کرد. اگرچه ابعاد این حوادث بسیار گسترده است، اما بیمه به عنوان یک راهکار اصولی توانست به حل مشکل بسیاری از مردم کمک کند.

بیمه بارش برف سنگین

۸- یک هواپیما؛ در پذیرایی شما!

سقوط هواپیماها، حادثه‌ای است که گاهی علاوه بر خدمه و سرنشینان، ممکن است برای اهالی یک شهر یا روستا هم مشکلاتی را ایجاد کند. در این شرایط، اگر آن خانه بیمه آتش سوزی باشد، می‌تواند هزینه‌های ورود این مهمان ناخوانده را از بیمه دریافت کند. اگر تصور اینکه یک هواپیما یا قطعاتی از آن با خانه یا محل کارتان برخورد کند برایتان عجیب است، باید بگوییم که دهه هشتاد خورشیدی یک هواپیما ۳۳۰ که حامل خبرنگاران بود، با خانه‌ای در منطقه سه راه آذری تهران برخورد کرد. حادثه‌ای که ابعاد فاجعه آن وسیع و عجیب بود.

۹- بیمه‌ای علیه دزدها

یکی از بدترین تجربه‌هایی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، زمانی است که پس از یک سفر و یا چند ساعت دور از خانه بودن باز می‌گردد و با خانه‌ای مواجه می‌شود که دزد وارد آن شده است. در اینجا اگر خانه بیمه آتش سوزی داشته باشد می‌تواند از این پوشش هم استفاده کند. با وجود این بیمه بخش زیادی از خساراتی که به خانه‌ها از این طریق وارد می‌شود جبران شده و مالباختگان می‌توانند آسوده و بهتر زندگی کنند.

۱۰- پرداخت هزینه بازسازی و برداشت ضایعات

در زندگی شهرنشینی به هر دلیل و در هر لحظه، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که مجبور باشید بابت سهل انگاری دیگران، بهایی را بپردازید. مثلا ممکن است به دلیل عملیات ساختمان سازی که در جوار شماست، تمام یا بخشی از خانه‌تان آسیب ببیند. همچنین ممکن است مشکلاتی برای خانه‌تان پیش بیاید که به سادگی قابل جبران نیستند. در این شرایط و تا پیش از آنکه بخواهید از مقصر شکایت کنید، پوشش بیمه آتش سوزی به کمک‌تان آمده و خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد.

در این مطلب از ۱۰ تجربه و موقعیت دشواری گفتیم که تنها با داشتن بیمه آتش سوزی، می‌توان به راحتی از آن گذر کرد. آیا شما تجربه داشتن پوشش بیمه آتش سوزی را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید وجود این بیمه چقدر لازم است؟

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه