خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی

بیمه تجهیزات الکترونیکیزمان مطالعه ۲ دقیقه

در زندگی همه ما وسایل الکترونیکی مهم و البته گرانقیمتی وجود دارد که بدون آنها دیگر نمی‌توانیم زندگی کنیم. به همین دلیل خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی بسیار مهم است. این بیمه می‌تواند از ابزار و وسایلی مراقبت کند که هر روز با آنها سر و کار داریم. مثلا کامپیوتر، دوربین‌ها، وسایل آشپزخانه و… که اگر نباشند، کار و شیوه زندگی ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل شرکت‌های بیمه برای تجهیزات الکترونیکی بیمه‌ای را در نظر گرفتند. بیمه‌ای که بتوان با کمک آن از تجهیزات مهم و وسایلی که با آنها زیاد سر و کار داریم، بیشتر مراقبت کرد.

خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی

چرا بیمه تجهیزات الکترونیکی؟

با افزایش قیمت تجهیزات الکترونیکی، بیش از گذشته نگرانی‌ها دربارهه حفاظت و خرید مجدد آنها به وجود آمده است. علاوه بر این؛ نوسانات برق نیز می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی ابزارها و وسایل‌تان داشته باشد. از سوی دیگر، برخی حوادث مانند صاعقه و طوفان نیز، می‌توانند اختلال‌ و مشکلات دیگری را در وسایل‌تان ایجاد کنند. با توجه به تمام این‌ها، وسایل الکترونیکی در آماج حوادث بسیاری هستند. در نتیجه خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی یک راه عاقلانه و مطمئن برای کسانی است که با تجهیزات مهمی کار می‌کنند.

چه چیزهایی بیمه می‌شود؟

در خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی تجهیزات و وسایل خاصی دیده شده است. البته این تجهیزات در قوانین فعلی ذکر شده‌اند و بی‌شک با افزایش درخواست‌ها و ایجاد نیاز، تجهیزات دیگر هم به این لیست اضافه خواهند شد. تجهیزات فعلی برای این بیمه شامل، اتاق سرور، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی و تجهیزات مخابراتی است. در نتیجه این بیمه یک گزینه بسیار کاربردی و اساسی برای آزمایشگاه‌های خصوصی، پژوهشکده‌ها، موسسات آوزشی و تحقیقاتی، بیمارستان‌ها و تمام سازمان‌هایی است که از سرور دیگر شرکت‌ها و یا سرور خود نگهداری می‌کنند. این بیمه درواقع تجهیزاتی را در نظر می‌گیرد که ارزش بخش‌های الکترونیکی آنها از بخش‌های مکانیکی بیشتر است. درواقع این تجهیزات را بیشتر به عنوان تجهیزات الکترونیکی می‌شناسیم تا تجهیزات مکانیکی.

بیمه موبایل و لب تاب

علاوه بر تجهیزات گفته شده، موبابل و لب تاب هم می‌تواند در دسته بیمه تجهیزات الکترونیکی قرار بگیرد. در نتیجه می‌توانید خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی را برای موبایل و لب تاب هم انجام داد. این بیمه بسیار گسترده است و می‌تواند از تجهیزات شما در برابر بسیاری از آسیب‌ها و اتفاق‌ها مانند، ضربه خوردن، شکسته شدن، سوختگی، افتادن در آب، نوسانات برق، بلایای طبیعی و حتی شکستگی نیز مراقبت کند. این بیمه توسط شرکت‌های گوناگونی ارائه شده و می‌توان با کمک آن از وسایلی که میلیون‌ها تومان پول‌شان استف بیشتر مراقبت کرد. فراموش نکنید که امروزه بسیاری از افراد مانند برنامه نویس‌ها، مدیران دیجیتال مارکتینگ، کارشناسان تولید محتوا، گرافیست‌ها و طراح‌ها و… با کمک موبایل و تبلت خود به کسب درآمد مشغولند. در نتیجه با کمک خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی و بیمه موبایل و لب تاب می‌توانند از ابزار و به نوعی محیط کارشان بیشتر مراقبت کنند.

فرق گارانتی با بیمه تجهیزات الکترونیکی

ممکن است بگویید، وسایل من و یا کامپیوتر و موبایلم گارانتی دارد، چرا باید به فکر خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی باشم؟ برای پیدا کردن پاسخ یک بار دیگر برگه گارانتی وسیله‌تان را نگاه کنید. در اینجا خواهید دید که؛ گارانتی دقیقا موضوعاتی مانند شکستگی، آسیب دیدن در اثر حوادث، افتادن در آب و حتی نوسانات برق را پوشش نمی‌دهد. گارانتی تنها به مدت محدود، اشکالاتی که ممکن است به خاطر شرایط کارخانه و تولید برای دستگاه پیش بیاید را مورد حمایت قرار می‌دهد. مثلا اگر شما موبایلی را بخرید و دو روز بعد دیگر بدون هیچ دلیلی دیگر روشن نشودف گارانتی می‌تواند برایتان کاری کند. اما اگر موبایل شما از دست‌تان بیافتد، به سرقت برود و یا در حادثه‌ای آسیب ببیند، گارانتی کمکی نخواهد کرد. به همین دلیل، بیمه ماهان پیشنهاد می‌کند که حتما برای خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی اقدام کنید. چرا که در نهایت گارانتی تمام می‌شود اما مدت زمان بیمه دست خودتان بوده و قابل تمدید است.

مدت زمان بیمه تجهیزات الکترونیکی

مانند بسیاری از بیمه‌ها، این بیمه نیز به صورت یک ساله تنظیم می‌شود. شما می‌توانید در پایان هر دوره، دوباره کالا و وسیله خود را بیمه کنید.

چه شرکت‌هایی بیمه تجهیزات الکترونیکی دارند؟

امروزه شرکت‌های بزرگ بیمه مانند سامان و پارسیان، برای خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی کنارتان هستند. هر کدام از این بیمه‌ها شرایط خوب و مناسبی را گذاشته‌اند تا بتوانید با توجه به آنها تجهیزات خود را بیمه کنید. مثلا بیمه سامان فرانشیز ۳۵ و ۶۰ درصد را در نظر گرفته است. همچنین در زمان ارائه دستگاه آسیب دیده و مدارک آن، ارائه بیمه نامه نیز ضروری است. بیمه پارسیان نیز تجهیزات الکترونیکی و از جمله موبایل، لب تاب، ساعت هوشمند و… را بیمه می‌کند. این بیمه نیز برای جبران بسیاری از خسارت‌ها و از جمله ضربه و آب خوردگی همراه‌تان خواهد بود. همچنین این شرکت‌ها خدمات تعمیراتی هم دارند. بیمه پارسیان یکروزه و بیمه سامان در مدت ده روز، این مورد را نیز انجام خواهد داد. در انتها اینکه هزینه بردن وسایل به دفتر بیمه بر عهده مشتری است و خودتان باید وسیله را (البته با توجه به ابعاد) به دفتر بیمه برسانید.

چه چیزهایی شامل بیمه نیست

در زمان خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی این نکته را به یاد داشته باشید که برخی استثناها هم وجود دارد. مثلا بند ساعت هوشمند و یا باطری تجهیزات، جز بیمه قرار نمی‌گیرد. ضمنا اگر قبل از مراجعه به بیمه دستگاه‌تان را به مراکز نامعتبر برده باشید تا آنها برایتان کاری کنند، باز هم بیمه خدماتی را برای شما نخواهد داشت. تجهیزات کپی و غیر اصل نیز نمی‌توانند بیمه شوند. در نهایت اینکه اگر بیمه به این نتیجه برسد که خسارت عمدی بوده، مبلغی را پرداخت نخواهد کرد.

خرید بیمه تجهیزات الکترونیکی

برای سفارش خرید این بیمه سوالی دارید؟ می‌توانید در سایت بیمه ماهان مطالب بیشتری بخوانید و یا با کارشناسان ما در محل دفتر بیمه ماهان گفتگو کنید. برای خرید این بیمه و دیگر خدمات، کنارتان خواهیم بود.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه