بیمه لوازم خانگی

بیمه لوازم خانگی چیست؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

بیمه لوازم خانگی با توجه به قیمت‌ها و شرایط بازار، یکی از ملزومات زندگی امروز است. لوازم خانگی، دستگاه‌هایی غالبا الکترونیکی، صوتی و تصویری هستند که زندگی روزمره را برای انسان‌های آسان‌تر می‌کنند. لوازم خانگی در بهبود سبک زندگی و افزایش بهداشت امرزوه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همانطور که گفتیم اکثر لوازم‌های خانگی در دسته دستگاه‌های الکترونیکی، صوتی و تصویری قرار می‌گیرند به همین دلیل بسیار مستعد آسیب دیدگی هستند از این رو تهیه یک بیمه‌نامه مناسب جهت تحت پوشش قراردادن این خسارات الزامی می‌باشد در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی بیمه لوازم منزل با یکدیگر بپردازیم.

لوازم خانگی چیست؟

لوازم خانگی به دو دسته لوازم خانگی بزرگ و لوازم خانگی کوچک تقسیم می‌شوند. لوازم خانگی می‌تواند شامل گاز، فر، یخچال، فریزر، مایکروفر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی و… باشد. البته باید بدانید که لوازم خانگی ممکن است برای سرگرمی و تفریح نیز تولید شوند علاوه بر آن تمام لوازم خانگی موجود در بازار در دسته بندی وسایل الکترونیکی قرار نمی‌گیرند. برخی از این لوازم خانگی عبارتند از میز و صندلی، بخاری و…

بیمه لوازم منزل فروشگاه‌ها

در یک فروشگاه لوازم خانگی یا سایر فروشگاه‌ها کالاهایی که در دسته بندی لوازم خانگی قرار می‌گیرند قابلیت تحت پوشش قرارگرفتن برای بیمه لوازم منزل را دارند.  این بیمه برای فروشگاه‌‌ها یکی از الزاماتی می‌باشد که صاحبین این فروشگاه‌ها باید در جهت تهیه آن تلاش کنند شما با تهیه بیمه لوازم برای فروشگاه خود و همچنین تهیه بیمه تجهیزات الکترونیکی می‌توانید وسایل خانگی خود و لوازم الکترونیکی خود را که شامل اقلام ذکر شده می‌باشد در برابر خسارت‌های فیزیکی وارد شده بیمه کنید. سقف دریافت خسارت بیمه لوازم و شرایط دریافت و استثنائات پوشش بیمه لوازم در زمان عقد قرارداد با توجه به نوع بیمه تهیه شده به شما اعلام می‌گردد.

بیمه لوازم خانگی منازل

بیمه لوازم خانی منازل، مانند بیمه لوازم منزل فروشگاه‌ها می‌باشد. شما با تهیه بیمه لوازم منزل و تهیه بیمه تجهیزات الکترونیکی به عنوان یک بیمه تکمیلی می‌توانید لوازم خانگی منازل خود را در برابر آسیب‌های فیزیکی، آسیب‌های ناشی از نوسانات جریان برق و آسیب‌های وارده از این طریق را تحت پوشش بیمه قرار دهید. شما می‌توانید در هنگام عقد قرارداد بیمه لوازم را برای منزل خود از شرایط و موارد تحت پوشش شرکت بیمه‌گذار خود مطلع شوید. همچنین به یاد داشته باشید که در زمان تهیه این بیمه‌نامه از موارد خارج از پوشش بیمه و همچنین سقف تعهدات شرکت بیمه‌گذار مطلع شوید.

کدام لوازم تحت پوشش بیمه لوازم منزل قرار می‌گیرند؟

با تهیه بیمه لوازم منزل شما می‌توانید تقریبا تمام ابزار و وسایلی که به نحوی در دسته بندی لوازم خانگی قرار می‌گیرند را بیمه کنید، با این حال لوازمی وجود دارند که از اهمیت بیشتری برخوردارند این دسته از لوازم خانگی عبارتند از: لوازم برقی آشپزخانه چون یخچال فریزر، فر برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، لوازم صوتی تصویری و الکتریکی چون تلویزیون، سینمای خانگی و …

این لوازم اگر در محل کار یا ادارات نیز وجود داشته باشند تحت پوشش بیمه انواع لوازم منزل قرار خواهند گرفت. همچنین به یاد داشته باشید که تنها برخی از شرکت‌های بیمه اقدام به ارائه بیمه لوازم خانگی می‌کنند و تمام شرکت‌های بیمه این نوع از پوشش بیمه را ارائه نمی‌کنند.

موارد و خطرات تحت پوشش بیمه لوازم خانگی

با تهیه بیمه لوازم منزل شما خرید بیمه وسایل الکترونیکی و دیگر لوازم خانگی خود را در برابر خطرات احتمالی زیر تحت پوشش بیمه قرار می‌دهید:

  • آتش سوزی
  • صاعقه
  • سیل
  • زلزله
  • شکستگی
  • آبخوردگی
  • حرارت خوردگی
  • سرقت با شکست حرز
  • نوسانات برق در منطقه محل سکونت
  • خسارت های ناشی از حمل و نقل در محل مورد بیمه
  • و…

به یاد داشته باشید که در زمان تهیه بیمه لوازم منزل سقف پوشش و موارد تحت پوشش را قبل از عقد قرارداد برسی کنید. همچنین می‌توانید با خرید بیمه آتش سوزی از بیمه ماهان خیال خود را بابت امنیت وسایل خانه تضمین کنید.

موارد خارج از تحت پوشش بیمه لوازم منزل کدامند؟

  • هرگونه آسیب عمدی.
  • آلودگی‌های هسته‌ای و تششعات رادیواکتیو.
  • هرگونه خسارت تحت پوشش گارانتی محصول.
  • سرقت بدون شکست حرز.
  • آسیب‌های ناشی از جنگ، شورش یا اعتصاب.
  • آسیب به سطح و روکش وسایل خانگی.
  • خسارات و آسیب‌های نرم افزاری.
  • و…

علاوه بر موارد ذکر شده ممکن است با توجه به سقف بیمه تهیه شده توسط شما و پوشش‌های خریداری شده مواردی که تحت پوشش بیمه بوده‌اند نیز از لیست پوشش بیمه خارج شوند لذا قبل از تهیه بیمه لوازم حتما با توجه به نیاز‌های خود با مراجعه به کارشناس بیمه اقدام به تهیه بیمه لوازم منزل مناسب نمایید.

نحوه دریافت بیمه لوازم منزل

شما می‌توانید برای تهیه بیمه لوازم منزل به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید. در ابتدا برای تهیه این بیمه باید لیست کاملی از لوازم خانگی خود که می‌خواهید تحت پوشش بیمه قرارگیرد تهیه کنید این لیست باید شامل مدل دستگاه، قیمت دستگاه و شرکت سازنده باشد. سپس کارشناس بیمه با توجه به لیست ارائه شده توسط شما میزان حق بیمه را محاسبه کرده و به اطلاع شما می‌رساند سپس شما باید با ارائه مدارک شناسایئ مورد نیاز خود و گذراندن مراحل اداری و پرداخت حق بیمه محاسبه شده می‌توانید بیمه‌ نامه لوازم خانگی خود را دریافت کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه