بیمه سفر اربعین

بیمه سفر اربعینزمان مطالعه ۲ دقیقه

با افزایش واکسیناسیون عمومی، احتمال می‌رود که اربعین ۱۴۰۰ در کشور عراق برگزار شود. اگر شما زائر این سفر هستید، بیمه سفر اربعین برایتان بسیار ضروری است. این بیمه همراه با پاسپورت‌تان، از مهم‌ترین مدارکی است که باید با خودتان به عراق ببرید. بیمه اربعین آن هم در کشوری که درگیر مشکلات، جنگ‌های داخلی و… است، یک تفکر عاقلانه خواهد بود. با بیمه مسافرتی اربعین، از خود و خانواده‌تان در برابر بسیاری از مشکلات مراقبت خواهید کرد. در این مطلب از وبلاگ بیمه ماهان، می‌خواهیم بیشتر درباره این بیمه زیارتی مهم و لزوم دریافت آن بگوییم.

بیمه سفر اربعین

اربعین و سفرهای آن

چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش، از مهم‌ترین رویدادهای جهان اسلام و به خصوص شیعیان تلقی می‌شود. برای زنده نگه داشتن مراسم اربعین، هر ساله مسلمانان بسیاری به کشور عراق سفر می‌کنند. بسیاری از این مسافران، از مرزهای زمینی وارد می‌شوند. برخی دیگر هوایی و برخی هم با پای پیاده به این مراسم می‌پیوندند. تمام این افراد باید روادید ورود به کشور عراق را دریافت کنند. در کنار این روادید، دریافت بیمه مسافرتی نیز الزامی است. بیمه‌ای که نه تنها برای سفر اربعین که برای هر سفر دیگری نیز باید حتما دریافت شود. در ادامه می‌خواهیم از بیمه سفر اربعین و نکات مهم مربوط به آن بگوییم.

بیمه مسافرتی اربعین

سفر زیارتی اربعین، سفری پرمخاطره است که نمی‌توان ذات وجود خطر و نگرانی را در آن نادیده گرفت. چرا که عراق سال‌هاست درگیر جنگ‌های خارجی و داخلی است. علاوه بر این‌ها حضور تعداد بی‌شماری زائر آن هم در یک دوره زمانی خاص، می‌تواند باعث مشکلات دیگری نیز بشود. مثلا اینکه ازدحام جمعیت ممکن است باعث آسیب کسی بشود. یا اینکه به دلیل وجود پروازهای زیاد، تاخیر و جا به جایی در زمانبندی پروازها اصلا دور از ذهن نیست. در این شرایط وجود بیمه مسافرتی یک راه مطمئن برای حفاظت از شما در برابر حوادث و سختی‌های گوناگون است. چرا که این بیمه می‌تواند برای ارائه خدمات درمانی، مشکلات پیش آمده در تاخیر پروازها و ارائه خدمات تکمیلی، کارایی داشته باشد. با داشتن این بیمه، بدون آنکه نگران هزینه‌های ناگهانی سفر باشید، می‌توانید از زیارت‌تان لذت ببرید. بیمه مسافرتی اربعین، برای تمام افرادی که به شکل‌های گوناگون به این کشور سفر می‌کنند، کارایی داشته و می‌توانید روی خدمات آن حساب کنید.

اربعین ۱۴۰۰

با توجه به گسترش بیماری کرونا و مشکلاتی که این ویروس در سرتاسر جهان ایجاد کرده است، اربعین ۱۴۰۰ با شرایط و قواعد خاصی برگزار خواهد شد. اولین نکته این است که تمام زائرین تنها از طریق سفر هوایی، می‌توانند خودشان را به عراق و شهرهای زیارتی برسانند. در نتیجه گرفتن بیمه مسافرتی زیارتی معنای بیشتری پیدا می‌کند. چرا که اگر بارتان را در این سفر گم کنید، پروازها تاخیر داشته باشند و یا به دلایل گوناگون مجبور باشید بیشتر در خاک عراق بمانید، بیمه مسافرتی می‌تواند از شما محافظت کند.

بیمه مسافرتی و درمان

نه تنها در اربعین ۱۴۰۰ و کرونا، بلکه در تمام دوران‌ها، یکی از مهم‌ترین مفاد بیمه مسافرتی است. یکی از بندهای این بیمه درباره زمانی است که مسافر در کشور مقصد دچار حادثه شده و برای درمان خود نیاز به حضور یک همراه دارد. در این شرایط بیمه، هزینه سفر همراه را تقبل خواهد کرد. از سویی دیگر، هزینه‌های درمان، بستری، جراحی و… در کشورهای دیگر بسیار بالاست. حال آنکه با داشتن بیمه مسافرتی این مشکل نیز برطرف خواهد شد. علاوه بر این‌ها اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، بیمه مسافرتی برای پرداخت هزینه آن نیز، همراه‌تان خواهد بود.

بیمه و رفع نیازها

در پیاده روی اربعین و در مجموع سفر اربعین، آنچه که اهمیت دارد، توجه به این نکته است که عراق هنوز هم زیرساخت‌های لازم برای ورود و حضور تعداد یاد زائر را ندارد. این شرایط نه تنها برای آن کشور، بلکه برای مسافرین هم حائز اهمیت است. بیمه می‌تواند برای شرایط سخت کنارتان باشد. اگر پروازتان تاخیر کند، اگر بارتان را گم کنید و یا اگر حادثه‌ای برایتان رخ بدهد. علاوه بر این‌ها، اگر مسافر در سفر فوت کند، بیمه برای هزینه‌های حمل بدن متوفی، کنارتان خواهد بود. هزینه‌هایی که معمولا بسیار بالاست و اگر مسافر بیمه نداشته باشد، بسیار سخت جبران خواهد شد. در نتیجه بیمه می‌تواند همراه بازماندگان نیز باشد. علاوه بر این‌ها، اگر فوت مسافر شامل دیه و غرامت باشد نیز توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

اربعین ۱۴۰۰ و خرید بیمه

اگر پس از همه گیری کرونا و یا در ایام اربعین عازم عراق هستید، حتما پیش از سفر باید بیمه مسافرتی مربوطه خود را دریافت کنید. این بیمه از شما در برابر مشکلات و حوادث مراقبت خواهد کرد. بیمه‌ای که یک تصمیم عاقلانه برای خروج از وطن و ورود به هر کشوری است. برای خرید بیمه مسافرتی و کسب اطلاعات بیشتر، بیمه ماهان همراه شماست. هم اکنون می‌توانید در سایت بیمه ماهان و در کمتر از ۵ دقیقه هر بیمه‌ای که لازم دارید را با بهترین نرخ تهیه کنید. با خرید بیمه، از خود در هر شرایطی مراقبت کنید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
نیوشا امینیان
نیوشا امینیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه