ازکی بیمه حوادث بخرم؟ | بیمه ماهان

ازکی بیمه حوادث بخرم؟زمان مطالعه ۲ دقیقه

در تمام جوامع، انسان‌ها در بسیاری از مواقع نگران حوادثی هستند که ممکن است به‌صورت کاملا ناگهانی، برای خودشان یا اطرافیانشان اتفاق بیافتد؛ به همین دلیل است که بیمه‌های متفاوتی همچون بیمه حوادث برای چنین شرایطی در نظر گرفته‌شده است.

با داشتن بیمه حوادث؛ زمانی که حوادثی غیر مترقبه رخ میدهد و باعث نقص عضو یا فوت شود؛ شرکت بیمه فرد آسیب‌دیده را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و تا حدی از مشکلات فرد بیمه‌شده را کم می‌کند.

بیمه حوادث به‌طورکلی به دودسته تقسیم می‌شود:

بیمه حوادث انفرادی: در این نوع بیمه از شخص بیمه‌شده در هر شرایطی حمایت می‌شود و مهم نیست که شخص چه وقتی و با چه شرایطی دچار حادثه شده است؛ برای مثال می‌توان به مسمومیت، غرق شدن، سقوط از ارتفاع، گازگرفتگی، برق‌گرفتگی اشاره کرد.

حتما به این نکته توجه کنید که در بیمه حوادث انفرادی، شرکت‌های بیمه‌گزار فقط حوادث داخل کشور را تحت پوشش خود قرار می‌دهند؛ اما در برخی مواقع امکان دارد تعدادی از این شرکت‌ها با قبول حق بیمه بیشتری موافقت نمایند تا حوادث خارج از کشور را هم تحت پوشش خود قرار دهند.

بیمه حوادث گروهی: این نوع بیمه قیمت بسیار مناسبی دارد به همین دلیل اکثر ادارات و نهادهای دولتی و حتی خصوصی برای کارکنان خود از این نوع بیمه استفاده می‌کنند؛ به‌خصوص شغل‌هایی که خطرات زیادی در آن وجود دارد.

بیمه حوادث گروهی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا زمانی که کارگری دچار حادثه شود و شرایط پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشد و یا حتی از دنیا برود؛ خانواده‌ی ایشان ازلحاظ مالی تحت‌فشار قرار می‌گیرند و این بیمه راه گشای این افراد می‌شود.

ازکی بیمه حوادث بخرم؟ | بیمه ماهان
ازکی بیمه حوادث بخرم؟ | مقایسه و خرید آنلاین بیمه از فروشگاه بیمه ماهان

حال قسمت‌هایی از بیمه حوادث را نام می‌بریم که شرکت بیمه‌گزار هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال شخص بیمه‌شده ندارد:

  • وقتی‌که فرد اقدام به خودکشی کند.
  • فرد بیمه‌شده آسیب‌هایی به خود وارد کند که مشخص شود عمدا بوده است.
  • استفاده از مشروبات الکلی و داروهای روان‌گردان
  • فرد تحت پوشش بیمه مرتکب جرمی شود.

غرامت‌های اصلی بیمه حوادث به‌طورکلی به پنج دسته تقسیم می‌شود:

غرامت فوت: زمانی که حادثه‌ای برای شخص بیمه‌شده اتفاق بیفتد که شامل خدمات بیمه باشد، شرکت بیمه‌گزار وظیفه دارد حق بیمه شخص فوت‌شده را به خانواده‌ی او پرداخت کند.

سرمایه فوت و نقص عضو: در این نوع بیمه در زمان بسته شدن قرارداد بین دو طرف ذکر می‌شود و شرکت بیمه سرمایه‌ی فوت شخص بیمه شونده را با حداکثر مبلغ تعیین می‌کند؛ که لازم به ذکر است مبلغ سرمایه تعیین‌شده در شرکت‌های بیمه متفاوت است.

غرامت نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم: این مورد یکی از مهم‌ترین غرامت‌ها محسوب می‌شود که در این قسمت اگر فرد با نقص عضو روبرو شود شرکت بیمه‌ی طرف قرارداد موظف به پرداخت حق بیمه فرد است.

غرامت نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم کلی: افرادی واجد شرایط این نوع بیمه قرار می‌گیرند که هر دو چشم خود را ازدست‌داده باشند، دست‌ها و پاهایشان به‌صورت کامل قطع یا ازکارافتاده باشد، یک دست و یک‌پا به‌صورت کامل قطع یا دائم ازکارافتاده باشد، هر دو پنجه‌ی پاهای خود را از دست بدهند، به‌صورت کامل قطع نخاع شوند، هر دو گوش آن‌ها ناشنوا شده باشد و فک پایین خود را ازدست‌داده باشند؛ به این افراد کل سرمایه‌ی بیمه‌ تعلق می‌گیرد.

غرامت نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم جزئی: افرادی واجد شرایط این نوع بیمه قرار می‌گیرند که توانایی صحبت کردن خود را از دست بدهند، یک دست یا یک‌پا از هر قسمتی قطع یا ازکارافتاده شود، یکی از چشم‌ها دچار نابینایی شود، یکی از گوش‌ها شنوایی خود را از دست بدهد که در این مواقع درصدی از سرمایه‌ی بیمه شامل آن‌ها می‌شود.

غرامت‌های فرعی بیمه حوادث به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه: وقتی فرد بیمه‌شده دچار حادثه‌ای شود، شرکت بیمه‌گزار هزینه‌های درمانی را تا حدی که در قرارداد طرفین مشخص‌شده باشد، پرداخت می‌کند. این هزینه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کل سرمایه است؛ که اکثر شرکت‌های بیمه ۱۰ درصد را اعمال می‌کنند.

غرامت روزانه عمومی ناشی از حادثه: اگر در زمان عقد قرارداد بین شخص بیمه شونده و شرکت بیمه‌گزار غرامت روزانه عمومی ناشی از حادثه ذکرشده باشد، وقتی‌که شخص بیمه‌شده دچار حادثه‌ای شود که منجر به ازکارافتادگی موقت ایشان گردد شرکت بیمه وظیفه دارد که مبلغ را پرداخت نماید.

غرامت روزانه بستری شدن در مراکز درمانی: از دیگر غرامت‌های فرعی بیمه حوادث می‌توان به غرامت روزانه بستری شدن اشاره کرد. اگر شخص بیمه شونده با مشکل یا حادثه‌ای مواجه شود که نیاز به بستری شدن داشته باشد شرکت بیمه‌گزار موظف به پرداخت غرامت روزانه است.

از کی بیمه حوادث بخرم؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که هنگام خرید بیمه باید به آن توجه کرد، شرکت بیمه و مزایای استفاده از آن است به همین دلیل باید نسبت به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید به همین خاطر می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در فروشگاه آنلاین بیمه ماهان تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

این نکته را در نظر داشته باشید که پس از مشاوره می‌توانید به دو صورت در فروشگاه آنلاین بیمه ماهان اقدام به سفارش بیمه‌ی خودنمایید.

روش اول: می‌توانید با استفاده از سایت ماهان، بیمه‌ی خود را به‌صورت آنلاین و بدون محدودیت زمانی سفارش دهید.

روش دوم: می‌توانید با استفاده از شماره‌های درج‌شده در قسمت تماس باما، سفارش خود را به‌صورت تلفنی ثبت کنید؛ برای ثبت سفارش تلفنی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب تماس بگیرید.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه