بررسی کلی مزایا و پوشش های بیمه مسافرتی

بیمه نامه مسافرتی چیست؟زمان مطالعه ۳ دقیقه

بیمه نامه مسافرتی، یکی از محصولات بیمه‌ای برای پوشش خسارات پیش‌بینی‌نشده در هنگام مسافرت های بین‌المللی است. بیمه‌نامه‌های اساسی معمولاً فقط هزینه‌های پزشکی اضطراری را در خارج از کشور پوشش می‌دهند، در حالی که بیمه‌نامه‌های جامع به طور معمول شامل پوشش لغو سفر، چمدان گمشده، تأخیر در پرواز، مسئولیت عمومی و سایر هزینه‌ها نیز می‌شود.

بررسی کلی مزایا و پوشش های بیمه مسافرتی
بررسی کلی مزایا و پوشش های بیمه نامه مسافرتی

مزایا و پوشش های بیمه مسافرتی

پرداخت هزینه های پزشکی و درمانی

در صورت صدمه جزئی یا بیماری در خارج از کشور، مزایای پزشکی پوشش ویزیت پزشکان عمومی، دارو، هزینه آمبولانس و مزایای محدود دندانپزشکی را ارائه می‌دهد. در صورت بستری شدن، بسیاری از بیمه‌ نامه‌ های مسافرتی شامل خدمات کمک‌های اضطراری هستند که می‌توانند ضمانت پرداخت به بیمارستان‌ها را برای معالجه ارائه دهند، با پزشکان معالج در ارتباط باشند و نقل و انتقالات بین بیمارستان‌ها یا انتقالات پزشکی به کشور مبدأ بیمه‌شده را ساماندهی کنند. بیمه‌نامه‌های جامع‌تر شامل پوشش همراه اضطراری است، به طوری که یک عضو خانواده می‌تواند در کنار بیمه‌شده در بیمارستان بماند.

در صورت فوت در خارج از کشور، بخش‌ مزایای پزشکی به طور معمول شامل پوششِ برگرداندن جسد به کشور مبدأ بیمه‌شده یا تشییع جنازه در خارج از کشور می‌شود.

پرداخت هزینه های لغو سفر

بیمه‌ نامه‌ های جامع مسافرتی شامل پوشش هرگونه هزینه لغو یا بیعانه تلف‌شده مربوط به لغو سفر شخصِ بیمه‌شده برای طیف وسیعی از شرایط پیش‌بینی‌نشده و غیرمنتظره است. اینها شامل بیماری یا آسیب‌دیدگی، بلایای طبیعی و آب و هوای بد، اعتصاب و شورش، آدم‌ربایی و سوانح خانوادگی است. برخی از بیمه نامه ها پوشش های دیگری همچون لغو به خاطر ابلاغ هیئت‌منصفه، اخراج شدن از کار تمام‌وقت، لغو مرخصی سالانه شما در صورت حضور در نیروهای مسلح یا خدمات اورژانس، و ممنوعیت یا نهی از سفر توسط دولت به یک مقصد خاص باشد.

پرداخت هزینه‌های ناشی از تأخیر و تعویق در حرکت

از دیگر مزایا و پوشش های بیمه نامه مسافرتی دریافت هزینه های حمل و نقل جایگزین، اسکان و هزینه‌های غذا است!
در صورتی که تأمین‌کننده حمل و نقل شما بیش از حد مشخصی تأخیر داشته باشد، شما میتوانید هزینه‌های ضروری اضافی ایجادشده را تا سقف مشخصی به شرط ارائه صورتحساب، دریافت کنید. دریافت میزان این هزینه ها بستگی به میزان تاخیر و شرایط و ضوابط موجود در مفاد بیمه نامه دارد.

پرداخت هزینه در صورت تأخیر در رسیدن چمدان‌ها

در صورتی که ارسال چمدان توسط شرکت هواپیمایی تأخیر داشته باشد و یا تا مدت مشخصی به شما تحویل داده نشود، میتوانید هزینه‌هایی که در این مدت داشته اید تا سقف مشخصی که در بیمه نامه ذکر شده است را از بیمه گذار خود دریافت نمایید. این هزینه‌ها شامل اقلام ضروری، لباس و لوازم بهداشتی و یا مدت مشخصی که در بیمه‌نامه ذکرشده (هرکدام که زودتر اتفاق بیافتد) است.

پرداخت هزینه در صورت فقدان بار و یا سرقت و آسیب به اموال

اگر بار و یا چمدان در کشور مقصد به شما تحویل داده نشود، به آن آسیب برسد و یا درطول سفر اسناد، گذرنامه تان به سرقت برود بسته به نوع بیمه شامل پوشش ها با سقف پرداختی مشخص توسط شرکت بیمه گذار خواهد شد. البته برخی بیمه ها شامل سرقت پول نقد هم می شوند.

پرداخت هزینه های حقوقی

اگر شما در طول سفر از نظر حقوق دچار مشکلاتی شوید، پوشش های حقوقی بیمه میتواند به کمک شما بیاید. در صورتی که در کشور مقصد ادعایی علیه شما مبنی بر جراحات جسمی یا خسارت به اموال تنظیم شود و تحت تعقیب قانون قرار بگیرید، شرکت کمک‌رسان دفاع قانونی لازم را برای حل و فصل این ادعا انجام خواهد داد.

اگر قصد سفر خارجی یا بین المللی را دارید با توجه به مزایا و پوشش هایی که برای بیمه نامه های مسافرتی در بالا ذکر شد، پیشنهاد می‌شود با خرید آنلاین بیمه نامه مسافرتی شرکت بیمه سامان از این مزایای بیمه‌نامه در طول سفر خود برخوردار شوید. فروشگاه آنلاین خرید بیمه، بیمه ماهان خرید آنلاین بیمه‌ نامه مسافرتی را برای شما تسهیل کرده است. خطرات سفر همیشه در کمین مسافران است، ولی با بیمه‌ نامه مسافرتی می‌توانید پیشاپیش، خود را در برابر این خطرات آماده کنید. این بیمه‌نامه، مورد قبول سفارت‌خانه‌ها بوده و از بزرگ‌ترین شبکه پشتیبانی در سراسر جهان برخوردار است.

خرید آنلاین بیمه مسافرتی
خرید آنلاین بیمه مسافرتی

منابع:

  1. ۱.  “Travel Insurance | Ultimate Guide to Buying Cover”. www.comparetravelinsurance.com.au. Retrieved ۷ February ۲۰۲۰.
  2. Elsworth, Sophie (22 May 2017). “Travellers going aboard urged to be insured before they jet off”. News.com.au. Retrieved ۷ February ۲۰۱۷.
  3. Chang, Charis; McMah, Lauren (28 November 2018). “Huge delays and cancellations at Sydney Airport due to storms”. News.com.au. Retrieved ۷ February ۲۰۲۰.
  4. Thornber, Lorna (7 August 2019). “Tear gas and cocktails: Much calm amid the chaos in Hong Kong, Kiwis say”. Stuff.co.nz. Retrieved ۷ February ۲۰۲۰.
  5. “Understand Travel Insurance Cancellation Cover”. www.comparetravelinsurance.com.au. Retrieved ۲۰۲۰-۰۲-۰۷.
  6. “Flight delays and cancellations: what’s covered by travel insurance?”. Travel Weekly. 24 April 2018. Retrieved ۷ February ۲۰۲۰.
  7. Schneider, Kate (9 May 2014). “The secret side of travel insurance”. News.com.au. Retrieved ۷ February ۲۰۲۰.

همرسانی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on whatsapp
واتساپ
Share on telegram
تلگرام
اطلاع از تخفیف‌ها و تازه‌های بیمه
مدیر فنی
مدیر فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید آنلاین در کمتر از ۵ دقیقه

بازگشت به بالای صفحه